Ulotki reklamowe to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na rozreklamowanie firmy. Pod warunkiem oczywiście, że zostaną one odpowiednio zaprojektowane. Na co warto zwrócić uwagę? Dziś krótko o mechanizmach wpływających na skuteczność ulotek reklamowych.
Po pierwsze: ulotka powinna zawierać krótki i zwięzły komunikat. Zawarcie na niej obszernej informacji niczemu nie służy. Zainteresowanych zawsze można odesłać na stronę internetową lub zaprosić do kontaktu telefonicznego. Nie bez znaczenia jest także format ulotki. Większa ulotka jest łatwiej zauważalna, można estetycznie i czytelnie rozmieścić tekst i grafikę, co znacznie poprawia przyswajalność informacji. Warto również zwrócić uwagę na kolorystykę. W pewnych branżach doskonale sprawdzają się barwy, które w innych nie sprawdzają się wcale. Nadmiar kolorów może także rozpraszać czytelnika, a to skutecznie zniechęca do działania. Skoro już jesteśmy przy działaniu to nie sposób nie wspomnieć o „call to action”, czyli zaproszenie do podjęcia akcji. „Zadzwoń”, „skorzystaj”, „kup” to tylko nieliczne słowa, które pomagają zachęcić Klienta do skorzystania z oferty.
Na ulotkach warto również zawrzeć jakąś wyjątkową ofertę, np. jeśli Klient przyjdzie do nas z ulotką otrzyma rabat 20% na wszystkie usługi.