Kampania reklamowa może kosztować miliony i nie przynieść większego efektu. Można też zainwestować w dobrze przemyślane gadżety reklamowe, które niskim nakładem środków zapiszą się w pamięci klientów.
Jeszcze kilka lat temu w Polsce niezwykle popularne były smycze na szyję czy koszulki z logo firmy. Dziś wiele osób ma na dnie szafy po kilkanaście takich gadżetów i kolejny nie robi na nich wrażenia. Aby wyróżnić się spośród konkurencji warto postawić na gadżety praktyczne, lub takie, które zapadną klientom w pamięć z uwagi na wyjątkowy design. Do tych pierwszych należą eleganckie długopisy, pióra, notatniki czy kalendarze w skórzanej oprawie – praktycznie każdy ich potrzebuje w codziennym życiu, więc będzie miał kontakt z logo firmy każdego dnia. Drugim ciekawym pomysłem są niestandardowe gadżety związane z logo czy profilem działania firmy. Należą do nich oryginalne maskotki czy nietypowe ołówki. Jeśli firma rozdaje prezenty np. z okazji świąt, można też postawić na wyróżniające się opakowanie dla upominków. Dobrze zaprojektowana torba z dobrego materiału czy estetyczna koperta z nietypowym zamknięciem to niedrogie rozwiązania, które na długo zapiszą się w pamięci.