Każde przedsiębiorstwo potrzebuje elementów reklamowych, które będą wyróżniać się na tle pozostałych firm. Można pokusić się o kreatywnie zaprojektowane ulotki informacyjne, gazetki lub broszury reklamowe czy choćby małe gadżety. Są to jednak elementy uzupełniające, które nie zastąpią akcesoriów podstawowych jak na przykład pieczątki firmowe.
Oczywiście – posiadanie pieczątki nie jest obowiązkowe. Państwo nie nakłada na firmy obowiązku ich zakupienia, jednak warto się w nie zaopatrzyć. Dlaczego? Choćby dlatego, aby móc ostemplować ważne dokumenty, umowy z pracownikami czy też świadectwa pracy. Przedsiębiorcy zapewne doskonale wiedzą, że bez pieczątki firmy dokument trafiający do urzędu uważany jest za nieważny. Jeśli zatem wiadomo już jaką rolę odgrywają pieczątki to warto wspomnieć, co powinno się na nich znaleźć. Przede wszystkim pełna nazwa firmy oraz imię i nazwisko jej właściciela lub pracownika. Poza tym musi ona zawierać NIP oraz adres rejestracji działalności. Warto także umieścić na niej jakieś dane kontaktowe, adres placówki, numer telefonu, strony internetowej albo poczty.
W przypadku tego artykułu warto zadbać, aby pieczątka była delikatna, czytelna i przejrzysta.