Wizerunek pracowników jest bardzo ważną częścią firmy. Składa się na niego nie tylko wygląd twarzy, ale również sylwetka, ubranie czy makijaż. Pracodawca może mieć oczekiwania pod względem wyglądu ponieważ zatrudniane przez niego osoby są wizytówką jego firmy.
Ich wizerunek pod pewnymi warunkami może również zostać użyty w celach marketingowych. Przedsiębiorcy często korzystają z możliwości wykonywania fotografii swoim pracownikom. Takie zdjęcia może później wykorzystywać w sferze działalności wewnętrznej oraz zewnętrznej. Jest to istotne w ramach organizacji i komunikacji wewnętrznej oraz podejmowania działań promocyjnych. Zdjęcia używane podczas sesji można użyć do przygotowywania identyfikatorów, broszur, ulotek, w wewnętrznych systemach informatycznych, gazetkach, newsletterze.
Ponadto zdjęcia pracowników często lądują także na profilach społecznościowych firmy, stronie internetowej, w ofertach i informatorach kierowanych do klientów lub w materiałach marketingowych. W dużych firmach fotografie pracownicze mają jak widać ogromne znaczenie. Pracownicy jednak muszą zgodzić się na ich wykonanie oraz (tym bardziej) wykorzystanie.