Plakat na event często jest pierwszą informacją o wydarzeniu, która dociera do potencjalnego zainteresowanego. Nie trzeba zatem nikogo przekonywać, że często to on decyduje o sukcesie wydarzenia, zatem warto go dobrze przemyśleć, zaprojektować i zrealizować.
Bardzo ważny jest rozmiar posteru i to od jego określenia warto rozpocząć projektowanie. Pozwoli to określić dostępną ilość miejsca na zaaranżowanie wyglądu plakatu, rozmieszczenie grafik i treści w ciekawy, ale nie przeładowany sposób. Należy pamiętać, że im większy format, tym potrzebne będą grafiki o wyższej rozdzielczości, aby uniknąć efektu rozmycia. Kolejna kwestia to tekst. Chodzi tu o jego rozmiar, czcionkę oraz rozłożenie na projekcie. Oczywiście niezbędne jest zamieszczenie najważniejszych informacji jak rodzaj wydarzenia, termin, cena za udział, adres. Warto umieścić odnośnik do bardziej szczegółowych informacji, np. adres strony www. Nie można zapomnieć również o hasłach nakłaniających do działania typu „Zapisz się!”. Ważne są także kolory. Dobrze dobrane będą przyciągać wzrok przechodniów, a o to właśnie chodzi.
To zaledwie podstawowe rzeczy, o których należy pamiętać podczas projektowania plakatu. Warto podjąć współpracę z firmą zajmującą się tym na co dzień, ponieważ dobrze zaprojektowany plakat wesprze proces skutecznej promocji wydarzenia.